lauantaina, tammikuuta 14, 2012

Helmoissa

Neulomista täytyy välillä tauottaa hieman muulla puuhastelulla. Tästä syystä ja edelleen flunssassa kevyesti pärskien kaivoin unholaan pitkäksi aikaa jääneen ikuisuuspistelyni kaapista. Kyllä tästäkin vielä valmis tulee, ennemmin tai myöhemmin! Jostakin syystä pistelin tätä viime vuonnakin tammikuussa ja nimenomaan flunssassa silloinkin, sitten se jäi taas tovin pistelytauolle.


Tässä kuitenkin tilanne, kun aloittelin tällä kertaa pistelyurakkaa. Keiju on hahmottunut jo aika kauniisti runsaine helmoineen, mutta vielä on paljon tekemistä neidon puvussa, siivistä ja ympäristöstä sitten puhumattakaan.


Tässä taas tilanne tällä hetkellä. Kuulle ei ole tapahtunut mitään ihmeitä, joten se sai jäädä kuvasta suosiolla. Edelliseen kuvaan verrattuna olen pistellyt kesken jääneen vaaleankeltaisen loppuu, lisännyt kaksi eri valkoisen sävyä, yhden tummankeltaisen ja aloittanut ensimmäistä sekoiteväriä, jossa sotketaan yksi säie mekon kahta eri keltaista. Edessä olisi vielä pari kiinteää väriä, loput sekoitevärit, kaikki puolipistot, jälkipistot sekä sitten vielä riemukseni ne helmikirjonnat. Mutta kuten sanottua, kyllä minä tämän oikeasti aion saada seinälle asti vielä! Tarkoituksenani oli myös ottaa kuva aina kun saan yhden värin valmiiksi, mutta kun oli sopiva putki päällä, enhän minä nyt malttanut mitenkään pitää taukoa sen vuoksi, että saisin jonkun kuvan otettua.

Toivottavasti te muut olette pysyneet terveinä, minuun näköjään yrittävät (onnistuneesti) kaikki taudit tänä talvena. Reipashenkisempää viikonloppua siis kaikille, minä koetan koota itseni (ja pistellä lisää).

2 kommenttia:

Tuulikki kirjoitti...

Olet sinnikäs pistelytyösi kanssa. Minulla varmaan jäisi tekemätä, jos en saa yhtäsoittoa tehdyksi. Inspiraatio ehtii hävitä avaruuteen. Paranemista toivottelen sinulle. Itse kävin hiihtämässä ja toivon, että pakkanen tappaisi liikkeellä olevat virukset.

Annis kirjoitti...

Tuulikki, on se motivaatio hävinnyt välillä useiksikin kuukausiksi minulla :D Silloin jää vain keijurukka lepäämään ja odottamaan parempaa huomista. Sitten herää taas välillä innostus pistellä lisää ja kaino ajatus siitä, että kyllä tästä voi valmistakin vielä tulla :D Toivottavasti pakkanen auttaa, itsekin olen nyt parina päivänä käynyt pihalla tuulettumassa pakkassäässä.