keskiviikkona, toukokuuta 18, 2011

Nuppuja

Minä olen aina pitänyt sinisestä väristä. Olen varttunut Saimaan rannalla ja sinisenä auringossa kimalteleva aava on ollut minulle jo vuosikaudet yksi kesän tärkeimmistä tekijöistä. Olen liikkunut Saimaalla niin soutaen, meloen, moottoriveneellä kuin uidenkin (kyllä, olen uinut saaresta toiseen ja kiertänyt kerran rantaviivaa pitkin useamman kilometrin ystävien kanssa), joten vaikka elämä veikin minut pois rakkaalta Saimaaltani, veden läheisyys on minulle edelleen tärkeää. Sininen on myös tyynnyttävä ja rauhoittava väri ja jo vuosikaudet minun makuuhuoneeni on aina ollut sekoitus sinistä ja ruskeaa. Sininen onkin varmasti yksi niistä väreistä, joihin en koskaan kyllästy.

Niinpä kun päätin tehdä itselleni ylimääräisen pitsisukkaparin, värin pohtiminen ei ollut kovin vaikeaa.


Kuvat, kuten aina, suurenevat klikkailemalla

Malli: Wendy Knits: Toe-Up Socks in a Box: Rosebud Socks (Wendyn kotisivuilla on myös melkoisen laaja kokoelma ilmaisia ja kauniita sukkaohjeita)
Lanka: Regia
Muuta: Ihanan pehmoista lankaa neuloa ja mallikin oli yllättävän simppeli, vaikka alkuun pidin sitä monimutkaisempana.
Podin myös hetken huonoa omaatuntoa siitä, että neulon itselleni taas sukat, mutta kyllä ne omat jalat palelevat siinä missä muidenkin.

3 kommenttia:

katri kirjoitti...

Kauniit sukat ovat todellakin! Regia on yksi ihanimmista sukkalangoista mitä tiedän, helppoa neulottavaa kauniissa väreissä ja kestävät käytössäkin todella hyvin :)

Anneli kirjoitti...

Nätit sukat onkin ja ihan paikallaan tähän viileään säähän.
Kaunis malli ja näyttää monimutkaiselta.
Tietenkin itselle.... ja varo nyt vilustuttamasta itseäsi :)

Annis kirjoitti...

katri, olen myös alkanut havaita tuon Regian edut. Olenkohan nyt kolmet sukat siitä neulonut ja lanka on aina ollut miellyttävää. Kovin aktiivisessa kulutuskäytössä en ole ehtinyt itse testata, mutta mukava kuulla, että lanka olisi myös laadukasta.

Anneli, kiitokset. Ei se oikeasti ole läheskään niin monimutkainen, etenkin kun pääsi käyttämään sitä uutta kerroslaskuria, eikä ollut vain oman lahon pään varassa :P Mutta koetan vältellä tauteja, vaikka eilen alkoikin nenä taas vuotamaan. Voi tätä kevätsään petollisuutta!