maanantaina, huhtikuuta 04, 2011

Tulta ja tuulta

Minun piti tehdä lahjuksiksi sopiva kaulahuivi, eikä varastossani ollut oikein muuta soveliasta lankaa kuin liukuvärjättyä villaa. Niinpä sitten taivuin lopulta takaisin perinteisemmälle puolelle eli Revontuleen.


Etenkin viimeisten loputtomalta tuntuvien kerrosten aikana vannoin, että seuraavaksi tahdon tehdä jotakin ihan uutta ja erilaista, enkä puljata tämän kanssa enää hetkeäkään. Onneksi olivat ne uudet langat valmiina ja pystyin aloittamaan heti uuden projektin niiden kanssa tämän päälle. Revontuli on mallina aivan ihana ja saa liukuvärjätyn langan käyttäytymään niin kauniisti. Niitä olen kuitenkin neulonut jo muutaman, joten alkaa piisata minulle näiden saralta.


Lanka: liukuvärjätty vironvilla
Malli: AnneM, Revontuli

Tämän lisäksi sain Nzqulta kuvahaasteen, joka on kierrellyt muissakin blogeissa viime aikoina. Minua itseäni alkoi jo haasteen aiemmin nähdessäni vilpittömästi kiinnostaa, että mitähän noloa minun koneeni kuvakansioista paljastuisi, joten tässä sitä nyt ollaan.

1. Avaa neljäs kansio, jossa säilytät valokuviasi.
2. Valitse neljäs kuva kansisota ja julkaise se blogissasi.
3. Selitä kuva.
4. Haasta neljä bloggaajaa tekemään sama.


Pohdin, että vaihdanko kuvan toiseen (aka kolmanteen tai viidenteen kuvaan), kun kerran ihmisiä näkyvissä, mutta menkööt nyt tämän kerran, kun on hieman etäämmältä otettu otos. Kuva on siis tosiaan viime vuodelta, jolloin olin tosiaan noin viisi kuukautta töissä toisella puolella Suomea. Syyskuu oli jo koittanut, ilmat olivat viilenneet ja illat pimentyneet yhä aiemmin ja aiemmin. Minä olin juuri käynyt kaupassa, pakannut miltei kaiken omaisuuteni ja valmistautunut viimeiseen työpäivääni, jonka jälkeen lähtisin suoraan ajamaan takaisin kotiin Jyväskylään. Illalla kaupasta tullessa tuli kuitenkin sellainen olo, että minun on pakko kiertää vielä pikaisesti muutama kesän mittaan tutuksi tullut paikka. Niinpä kiskaisin päälle nopsaan ulkotakin ja lähdin rannalle. Sään synkkä torjuvuus ja tuulisuus heijasteli sopivasti omia mielialojani katsoessani järven yli tuttuja valoja ja tietäessäni, etten tule takaisin kovin pian.

Haasteen kohteeksi ja omia noloja kuviaan jakamaan pääsevät täten halutessaan Lilylandia, Rni, Lilithea ja Tunamaa.

6 kommenttia:

hillanen kirjoitti...

Revontuli on aina kaunis! :) Mutta kyllä se vaihtelu aina huivinneulonnassakin virkistää :) Ravelrya selaamaan vaan!

Anneli kirjoitti...

Oi kuinka kaunis huivi ! Nätit värit.
Kiitos Sinulle kun jaksat käydä minua ilahduttamassa :D

katri kirjoitti...

Todellakin Revontuli on kaunis!

Annis kirjoitti...

hillanen, se on jotenkin tavattoman ovela mallina, vaikka onkin hyvin yksinkertainen. Totuuden nimissä vähän jo Ralverya selasin ja taisin sille Pirkka-langalle keksiä käyttöä :P Kunhan nuo sukat saisin ensin puikoilta pois.

Anneli, kiitokset. Itsekin tykkään tuon väreistä, ollaan saajan kanssa saman värimaailman ystäviä :) Ja kiitokset vain itsellesi, vastavuoroistahan tämä on!

katri, se on vaan niin kätevä ja hyvä malli, kun aina tulee nättiä ja toisaalta yksinkertainen neuloa. Mutta tosiaan loppupuolella aloin jo vaihtelua kaivata!

Nzqu kirjoitti...

Samaa mieltä, Revontuli on aina niin ihana! :) Itse olen tehnyt vasta yhden, ja todellakin joskus aion tehdä lisää.

Kiva kun vastasit haasteeseen! :)

Annis kirjoitti...

Nzqu, siinä on vaan jotenkin niin hyvin perusasiat kohdallaan, että viehättää silmää ja on kuitenkin kyllin yksinkertainen, että onnistuu kokemattomaltakin neulojalta. Eikä villaisia huiveja toki voi olla koskaan liikaa!