torstaina, huhtikuuta 28, 2011

Keväistä vihreyttä

Olen minä saanut viime aikoina aikaiseksi muutakin kuin kämmekkäät. Olen vain ollut pohjattoman laiska ottamaan kuvia tai tekemään postausta. Kun tähän soppaan lisätään se tosiasia, että kannettavani levisi miehekkeen formatointiyrityksen seurauksena, on koneella istumiseni vähentynyt viime viikkoina huomattavasti.

Nyt kun edessä on ensi viikonloppuna reissu Tallinnaan pitkän viikonlopun muodossa, päätin ennen sitä terästäytyä ja hoitaa roikkumaan jääneet tehtävät alta pois. Voipahan sitten hyvillä mielin lomailla.


Jo ennen lomalle karkaamista laitoin valmiiksi saamani kaulaliinan pingottumaan. Sinne se sitten unohtuikin, kunnes lopulta tulin takaisin. Hoitelin armaita taimiani ja irrottelin sitten vierashuoneen sohvalle pingotellun huivin.


Igor Stravinskyn Tulilintu-baletista innoituksensa hakenut huivi pitää kuvioineen sisällään niin tulilinnun höyhenet kuin muurin, jonka taakse prinsessat on baletin tarinan mukaan vangittu. Oli erityisen hauskaa neuloa jotakin, johon kätkeytyy pidempi tarina.



Malli: Caoua Coffeen malli Oiseau de Fau
Lanka: Pirkanmaan kotityön ohut Pirkka-lanka, keväisen vihreänä
Muuta: Malli oli kaunis ja mukava neuloa, joskin aloin uskoa tyypilliseen tapaani huivin loppupuolella, ettei lanka koskaan lopu ja olen tuomittu neulomaan samaa huivia koko loppuelämäni. Pituutta pingotetulla huivilla onkin huikeat 200 cm. Huivin yltääkin kietomaan kaulaansa muutamaan otteeseen.

Huivi jää itselleni ja olenkin opetellut viime päivät käyttämään hennonvihreää balettihuiviani.

4 kommenttia:

amorabrancasilvestre kirjoitti...

Ihana kuvio tuossa pitsineuleessa :) Ihana värikin.

Annis kirjoitti...

hillanen, kiitokset :) Minua viehätti erityisesti se, miten baletin tarina oli sidottu tuohon kuvioon ja miten sitä suorastaan pystyi aistimaan sen sadun tunnelman siinä mallissa.

Anneli kirjoitti...

Oi kun kaunis ja niin keväisen värinen huivi !

Annis kirjoitti...

Anneli, väri oli hitusen liian keväinen minun makuuni, mutta sitkeästi olen opetellut sen pitämistä. Nättihän se mokoma on, tykkään mallista kovasti :)