lauantaina, maaliskuuta 26, 2011

Tähtitaivaan alla

Harvemmin perinteiset virkkausmallit saavat minua innostumaan kovin suuresti. Välillä on toki mukava värkätä vaikkapa pitsiä pyyhkeiden päihin, mutta jotenkin nämä aiheet harvemmin saavat minua kuitenkaan innostumaan hirvittävästi. Nyt kuitenkin minun teki jostakin syystä mieleni virkata ja niinpä selailin Ravelrya puolihuolimattomasti. Jostakin syystä minun alkoi mieli aivan älyttömästi koukkuilla kasaan pieni pitsiliina.


Lopulta törmäsin sopivaan malliin, joka viehätti silmääni. Se oli tosin tarkoitettu pieneksi osaksi isoa pöytäliinaa, mutta vähän paksummalla langalla ja koukulla siitä muotoutui oikein soma pikkuliina (Totuuden nimissä aivoni meinasivat nyrjähtää pelkästä ajatuksesta, kun luin liinan ohjeiden loppukohdan: "Make 332 motifs". Minulla alkoi tuntua jo toisen kohdalla, että eiköhän tämä piisaa kohta tämän mallin osalta. Minullako lyhyt pinna?)



Lopputuloksena tosiaan sain aikaiseksi kaksi pientä liinaa, jotka soveltuivat oikein somasti moneenkin tarkoitukseen. Kulutinkin pitkän tovin sovittelemalla niitä eri esineiden kanssa kaikille pöytätasoille asunnossa.



Lopulta liinat päätyivät takorautaisten tuikkukuppien alle televisiotason päälle.

Malli: Midnight Star Tablecloth (Ravelry)
Lanka: Jokin anonyymi virkkauslanka, jonka ostin kesällä sotkamolaisesta käsityöliikkeestä
Muuta: En pingotellut niin pyöreäksi kuin mallikuva ehdotti, vaan tein omista liinoistani vähän terävämmät.

Mukavaa lauantaita kaikille ja muistakaahan tänään sammuttaa valot (ja miksei kaikki muutkin tarpeettomat sähkölaitteet) Earth Hourin merkeissä!

6 kommenttia:

MariJ kirjoitti...

Kauniit liinat!

Anneli kirjoitti...

Voi kun on kaunis malli !
Minulle ihan uusi, en ole ennen tuota mallia tavannut.
Sopii varmasti monenlaiseen paikkaan.
Kiitos Mobilat vinkistä, laitan yöksi sitä ja kelmun päälle.

Nzqu kirjoitti...

Nättejä liinoja! Tuollaisten virkkaaminen on ihan kivaa, mutta ei olisi minustakaan tekemään yli kolmeasataa samanlaista. Tai voisi viedä ainakin vuosikymmenen.

Minä unohdin koko Earth Hour'in. :( Kovasti oli FB ja muut tahot siitä muistutelleet pitkin viikkoa, mutta niin siinä vaan kävi. En tosin muistanut siirtää kellojakaan kuin vasta sitten, kun ihmettelin aamun lastenohjelmien outoa kellonaikaa. :)

Annis kirjoitti...

MariJ, kiitokset, tykkään noista itsekin kovin.

Anneli, minä olen sen verran kitsaasti virkkaillut viime aikoina, että miltei kaikki mallit tuntuvat minulle uusilta. Ravelryssa vielä äkkiä huomaa jäävänsä jumiin, kun selailee kaikkia ihanuuksia.
Ja toivottavasti Mobilat auttaa!

Nzqu, minun täytyy tunnustaa, että itsellänikin meinasi hyvistä aikeista huolimatta mennä ohi, onneksi FB:n päivitykset aamusella muistuttivat. Parina vuonna olen osaa ottanut ja olisi kiva tällaista perinnettä pitää yllä. Vaikka oleellisintahan toki olisi se, että tekisi näitä hyötyvalintoja arjessa joka päivä.

Ja tosiaan, ei minulla ainakaan kärsivällisyys riittäisi tehdä tuon kokoista pöytäliinaa :D

katri kirjoitti...

Voi kuinka kauniit pikkuliinat! Minä en ole ikinä oppinut virkkaamaan mitään muuta kuin niitä isoäidin neliöitä :D Ja jos ihan rehellisiä ollaan niin en osaa pitää virkkuukoukkua etes oikein kädessä, pidän sen tiukasti nyrkissä kun virkkaan :D

Annis kirjoitti...

katri, kiitokset, pidän noista itsekin kovasti. Minäkään en kovin kokenut virkkaaja ole ja perinteiset pitsimallit tuntuvat aina niin kovin taitoa vaativilta! Minä teen muuten ihan samalla tavalla, pidän koukkua kynäotteen sijasta kuin puukkoa :D Pitkissä työrupeamissa alkaa se tasapää koukusta joskus jo painaa sen takia kämmenpohjaa.