torstaina, lokakuuta 07, 2010

Liikettä


Täällä on ollut hitusen hiljaista viimeisen viikon ajan. Vaikka neuleet ja poikkeuksellisesti myös pieni virkkuutyökin ovat käsissäni pyörineet, en ole ehtinyt kuvia ottaa. Kiirettä on pitänyt niin gradun, sijaiskeikkojen sekä muiden touhujen parissa aivan kiitettävästi.

Viime viikonloppu meni ristiäisiä viettäessä. Tiesin kyllä olevani kummi, mutta vasta kirkossa pappi kertoi minulle, että olenkin sylikummi. Lisäjännitystä tapahtumaan aiheutti kotiin Jyväskylään unohtunut kenkäkassi, joten jouduin vaihtamaan koko asuni kymmenen minuuttia ennen lähtöä toiseen, koska mekon kanssa on paha pitää sellaisia kävelykengän lanttanoita, jotka minulla ainoina olivat mukana. Onneksi kukaan ei ollut tullut kyttäämään minun asuani, vaan suloista nyyttiä käsivarsillani ja lapsi saikin lopulta onnellisesti nimensä. Minä toimitin samalla reissulla junatöppöset uudelle omistajalleen.


Kovin paljoa en myöskään tulevina viikkoina ennätä postailla, sillä olen ensin kotipaikkakunnallani reissussa. Ensi viikon maanantaina sitten lentokentälle ja Budapestiin, jossa meillä on huoneisto vuokrattuna yhdeksäksi päiväksi. Tiedossa on toivon mukaan ihastuttava, rentouttava ja hauska reissu hyvällä porukalla.


Olen jo valinnut matkatekemistä silmällä pitäen muutamat langat, ohjeet ja puikot eli toivon mukaan reissussakin saan käsitöitä tehtyä, vaikka ne eivät nyt tietystikään ole minulle reissatessa kuin tapa tappaa aikaa välillä. Yleensä ohjelmaa löytyy jatkuvasti ja sitä myös keksitään aktiivisesti paikan päällä. Reissussa minulla onkin aina se kiihkeä tunne siitä, että tahdon nähdä ja kokea kaiken mahdollisen paikan päällä. Yleensä reissut eivät olekaan minulle altaan äärellä köllimistä, vaan aktiivista etsimistä ja kokeilemista. Palatessa on väsynyt, mutta hyvin tyytyväinen mieli.


Tällä hetkellä lähtöfiilistä varjostaa hieman se tosiasia, että minulla on syysflunssan oireita jo toista vuorokautta. Kurkku on kipeä, olo vetämätön ja välillä lämpökin nousee yli kuumerajan. Onneksi yleisesti ottaen tauti tuntuisi olevan jotakin muuta kuin ärhäkkää influenssaa, vaikka viekin voimia. Koetan saada ennen maanantaita levättyä kylliksi, jotta olisin vedossa lähtöä varten.


Postauksen kuvat ovat viime joulukuun Kiinan matkalta. Osa kuvista on omiani, osan on ottanut Tuukki.

2 kommenttia:

Sirpa ja Kollo kirjoitti...

Mukavaa reissua! :)

Annis kirjoitti...

Kiitokset, reissussa oli mahtavan vauhdikasta ja mukavaa. Paljon tuli nähtyä, mutta jälleen jäi olo siitä, että paljon jäi myös ehtimättä!