tiistaina, kesäkuuta 08, 2010

Villalankoja ja vetävää väliaikamusiikkia

Olen ollut taas hieman välitilassa näiden neulomusten ja käsitöiden suhteen. Olen saanut asioita aikaiseksikin, mutten ole voinut lahjaluontoisten kohteiden kohdalla levitellä kuvia, sillä tiedän saajan lukevan tätä. Palaankin siis niiden suhteen astialle myöhemmin.

Lankatilaus saapui jo aikoja sitten, mutta saavutti minut vasta miehekkeen suosiollisella avustuksella. Ennen kuin pääsin uusien kaunokaisteni kimppuun, minun piti kuitenkin raivata hieman tilaa varastoista ja käyttää vanhoja lankojani pois. Niinpä puikoilla oli jo tovin pyörinyt karkkilanka värjäysleikeistä. Minun oli tarkoitukseni neuloa itselleni yksinkertaiset villasukat, sillä kylminä päivinä asuntolamme eli vanha puutalon lankkulattiat ovat kylmät tassutella.



Jostakin syystä sukkien neulominen tuntui kuitenkin ihan mahdottomalta prosessilta ja jäi vain aina kesken. Lopulta lupasin, että pääsen koskemaan uusiin lankoihin vasta kun vanhat työt ovat alta pois (Minä en hallitse kunnolla edes kahta samanaikaista työtä). Se auttoi. Eilen pinnistelin hereillä telkkarin äärellä iltamyöhään työparini K:n kanssa ja neuloin samalla kantapään ja varren puuttuvaan sukkaan.



Lankana Seitsemän veljestä. Malli oli mukailtuna neulottu Saunatontun sukat. Minulla on nykyisin ilahduttavana tapana rukata malleja hieman sen mukaan, mistä itse satun pitämään. Ilahduttavaa tämä on siksi, että neulomisharjoitusten myötä minulla on siihen sekä uskallusta että kapasiteettia! Ehkä minusta vielä kelpo neuloja saadaan aikaiseksi.


Loppuun vielä kuva uusista kaunokaisistani. Kyllä tässä nyt taisivat aika tehokkaasti poistua vapaa-ajan ongelmat. Ensimmäisenä puikoille taitaa lähteä äitini ihastus eli tuo turkoosi Fabel, josta värkkään äipälle pitsisukat.

3 kommenttia:

Mari kirjoitti...

Nätin väriset sukat!

Katja kirjoitti...

Kauniit sukat on täälläkin! :) Kauniita töitä muutenkin olet tehnyt! Itsellä ei tuo ompelu tahdo luonnistua...
Lanka ostokset ovat ihastuttavia! Itsekkin ostaisin tuollaisia lankoja... Faabel on ihanaa ja sitä löytyy kaapista. Vironvillaakin löytyy ja samaa väriä vielä, on jo puikoillakin tulossa revontuli tuosta oranssin ruskeasta...
Kiitos blogi vierailusta! Käyhän vastakin! :)

Annis kirjoitti...

Mari, kiitokset :)

Katja, kiitos. Ompelu on itsellänikin vähän nihkeää, johtuen erityisesti minua syvästi vihaavasta ompelukoneestani :D Se on vanha kuin aika itse ja tekee tepposiaan jatkuvasti.

Onpas jännä, että sattui juuri samaa väriä tuota vironvillaa :D