sunnuntaina, toukokuuta 04, 2008

Pelin ja Tallinnan jälkeistä elämää

Larppi on vihdoinkin takana. Peli sujui hyvin (joskin unohdin muutamia seikkoja) ja pelaajatkin vaikuttivat olevan tyytyväisiä lopputulokseen. Oli nautinnollista pelailla pitkästä aikaa. Koin myös voivani hyödyntää koulutustani ensimmäistä kertaa larppihahmoa pelatessani todella täysipainoisesti ja sainkin jälkikäteen palautetta, että olin onnistunut vaikuttamaan todellakin tiedenaiselta henkeen ja vereen epämääräistä teknistä jargonia suoltaessani ja aloittaessani kaikki vastaukseni "En minä voi tietenkään mitään varmaa sanoa, mutta...". Kaiken kaikkiaan onnistunut viikonloppu siis.

Pelin jälkeen vietin aikaa kotipaikkakunnallani, enkä netissä turhan tiuhaan vilahdellut. Viime viikonlopuksi vielä rynnistin lopulta Tallinnaan. Nyt kotiin palatessa tuntuu mieli melkoisen täydeltä. Tästä on siis sangen sopivaa aloittaa paluu arkeen.

Ohessa hitusen reissun kuvallista antia, rajoittuneena lähinnä yhteen maisemaotokseen sekä muutamaan ostokseen. Osa kuvien laadusta on hitusen onnetonta, koska kuvat on räpsitty hotlahuoneella hitusen huonossa valossa. Aamusta lähtien reissanneena en kuitenkaan kehtaa käydä säätämään noita paremmin kohdalleen. Koettakaa siis jälleen kerran kestää.

Minulla on traditio ostaa Tallinnassa käydessäni uusi huivi. Viime huivini oli punainen, joten jotakin muuta sävyä oli syytä saada. Harkitsin pitkään muutaman tummansinisen kaunottaren ja tämän yksilön välillä, mutta taivuin lopulta turkoosin puolelle. Syytän kevättä hempeästä värivalinnastani, mutta jestas että pidän tästä huivista jo nyt niin paljon.

Helina Tilk on minun fiksaationi. Kyseinen lahjakas nainen käsinmaalaa posliinia ja on suunnitellut ihastuttavia astiasarjoja. Minä olin aivan myyty nähdessäni näitä. Äitini lupasi minulle kotoa lähtiessäni, että hän ostaa kyseisen naisen firman jotakin sarjaa minulle muutaman tuotteen verran. Päädyin itselleni uskollisesti sinisiin hevosiin. Teekannu, juomakannu, läjä lautasia ja kahvikuppeja koristaa jo kaappiani. Suomen puolelta näitä tuotteita saa myös, mutta huomattavan paljon kalliimmalla. Siksi jokaisella Tallinnan keikalla täytyy vierailla myymälässä ja tuoda mokomia lisää. Tältä reissulta tarttui mukaan muutama leipälautanen sekä kaksi isoa, syvää lautasta.
Hiiteen Arabia ja kumppanit. Minä rakastan näitä.


Koska kerran olimme liikkeessä Tallinnan puolella, pitihän meidän ostaa muutakin. Eräs naimisiin mennyt hääpari saa samaisen puljun possulautasia. Possu on heidän suhteessaan myös monen inside-vitsin eläin, joten se sopii erinomaisesti teemaan. Pariskunta ei ole vielä uusia perheenjäseniään nähnyt, joten odotamme mielenkiinnolla ilmeitä jahka paketti avataan ;)


Tallinnassa kevät oli jo ihastuttavan pitkällä. Me kävelimme pitkin ja poikin vanhaa kaupunkia ja muuta keskustaa ja nautimme. Miten kukaan voisi vastustaa vanhoja muureja ja kukassa olevia kasveja?

Ei kommentteja: