torstaina, huhtikuuta 10, 2008

Kengällisyys

Koska olen aivan totaalisen sidottu graduni tutkariin parhaillaan, en ole ehtinyt tehdä juuri mitään muuta. Viime viikonloppuna sentään käsitöitä tuli tehtyä proppitalkoissa tulevaa larpahdusta varten, mutta niiden esittely lienee vähintääkin kyseenalaista -en usko moisista kiksejä saavan lähestulkoon ketkään muut kuin pelinjohtajat ja toivon mukaan pelaajat. Olen kuitenkin virkkaillut iltamyöhällä (milloin en ole ollut oikomassa tutkarini sanamuotoja, toim. huom.) kesäkassia itselleni. Siitä kuvia ei kuitenkaan saatane ennen ensi viikkoa. Kesätoppini myös valmistui, mutten ole jaksanut/ehtinyt kuvajaisia vielä siitä räpsiä.

Jotakin konkreettista sentään olen saanut aikaiseksi. Sisareni viisasteli minulle tässä päivä, muutama sitten, että minulla on taas kevätkausi päällä ja koetan tuunata koko asuntoni taas vimmaisesti uuteen uskoon.
"Sinä ihan varmaan maalaisit kenkätelineetkin, jos voisit"
PING! Miksei minulla ole kenkätelinettä? Ei ainuttakaan koko talossa, vaikka kenkiä kyllä sitten lojuu hujan hajan senkin edestä? Tätä pohdin mielessäni sekä sitä, miten kiva olisi askarrella jotakin puisesta, lakkaamattomasta kenkätelineestä.
Minun aatoksistani mitään tietämätön mies kantoi seuraavana päivänä Biltemasta meille kenkätelineen. Mokoma sattui muuten olemaan puinen sekä vailla lakkapintaa.
Kiitoksia vain hänelle huomaavaisuudesta. Tosin mies oli hitusen kärttyinen siitä, ettei uutta vempelettä saanutkaan heti käyttöön. Minä maalailin sen hyvin haalealla sinisellä ja leimailin valkoisia lumitähtiä pintaan. Vaikka kuosi onkin ehkä hituisen talvinen, lumitähdissä on minusta jotakin ajattoman kaunista.

Yhtä kaikki, maalattu kenkäteline odottaa nyt eteisessä sitä, että muistaisin ostaa mattalakkaa sen viimeistelyyn enemmän kuin minä varastostani löytyy. Mies valittaa, että telineestä huolimatta kengät ovat yhä lattialla. Kyllä ne siitä vähän kerrassaan...



Nyt kun vielä a) pääsisin käyttämään uusia ostamiani kesäkenkiä tai b) keksisin, miten/minkä kanssa käyttää mokkanahkaisia, vaaleanbeigejä saappaitani, jotka ostin viime syksynä hillittömällä alennuksella, enkä ole osannut niitä käyttää vielä kertaakaan.

Ei kommentteja: